"The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams"







Rabu, 13 Mei 2009

Tebus kegagalan



Hari ini tanggal 13/mei/2009 mengingatkan aku pada satu ketika dimana aku penuh semangat mendaki gunung kejayaan yang nampak di minda bawah sedar aku..bukan aku hendak bersilat kata namun suka berkongsi ceritera yang boleh diambil iktibar dan pengajaran bagi semua..

Dulu..satu masa dulu..aku penuh dengan semangat waja ingin berjaya mengharungi bermacam-macam rintangan untuk mencapai apa yang aku impikan tapi pada satu ketika aku seakan-akan sudah lemah dan tidak bermaya serta ketandusan tenaga mungkin hauskan detik-detik kejayaan yang telah aku alami dulu yang lama sudah tidak aku kecapi..

Kini..pada tanggal 13/mei/2009 semangat ku seakan telah disuntik kembali menjadi aku yang dulu...tidak pernah kenal erti penat lelah..jauh jemu...inikan pula bosan dan tensen..apa yang aku tahu aku mesti buat sehabis baik...

Apabila aku melihat keunikan pokok Bonzai, aku termenung seketika dengan keajaiban pokok tersebut...apa yang menghairankan ianya kecil namun kuat mempengaruhi peminatnya sedangkan aku sebesar-besar kejadian tapi kurang boleh mempengaruhi peminat-peminat ku jika ada...memang unik ciptaan Bonzai...

Apa yang telah aku pelajari daripada mengamati pokok Bonzai tersebut ialah betapa hebatnya kita jika kita berjaya menjadikan kita lebih bernilai dari yang biasa-biasa kepada yang lebih luarbiasa fantastik..sikap harus dikaji yang mana baik dan yang mana buruknya pada diri kita..baik diambil buruk diperbaiki..jangan dibuang sebab boleh menjadi ilmu ketika memerlukan..

Sekarang ini, fikirkan pada diri bagaimana hendak menebus segala kegagalan pada tika dulu dan mencipta satu kejayaan yang hakiki..

salam hormat dari saya:

-peng-yu:-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan